Ontmoet je collega's

Nieuwsgierig naar je toekomstige collega's? Ontdek in een filmpje wie ze zijn en wat ze dagdagelijks doen bij Roularta. Of lees hun getuigenissen.

LL.jpg

Lindsey Ledoux, Management Assistant Roularta Local Media

Na twaalf jaar bij eenzelfde werkgever was het geen makkelijke beslissing om uit te kijken naar een nieuwe job. Maar vanaf het eerste contact met de medewerkers van Roularta had ik een goed gevoel. De mensen zijn loyaal aan de organisatie, gedreven en zetten zich met passie in voor hun job. Roularta is een organisatie die mensen kansen geeft in hun huidige job, maar die ook inzet op de toekomst van de organisatie en hiervoor de talenten benut van de mensen die ze aan boord heeft. Dit alles heeft me over de streep gehaald om de overstap aan te durven. Hoe groot de organisatie ook is, binnen de afdeling Roularta Local Media waar ik werkzaam ben heerst er een familiale en gezellige sfeer. Als nieuwkomer word je meteen opgenomen in de groep en het duurt dan ook niet lang vooraleer je je ‘thuis’ voelt.

svea.jpg

Svea Bremers

Accountmanager

In het laatste jaar van mijn studies International Business aan de universiteit van Maastricht koos ik een thesis te schrijven over het effect van sportsponsoring op de aandeelhouderswaarde van een bedrijf. Hiervoor moest ik verschillende bedrijven interviewen en Roularta was daar één van. Ik koos voor Roularta gezien het één van de grootste spelers is in het medialandschap en ik hun reeds kende aan de hand van enkele sterkte titels zoals Knack, De Zondag, Steps,… Ik had een boeiend gesprek met Francis De Nolf en niet lang daarna werd ik uitgenodigd om te solliciteren bij Roularta. Ik ging met veel plezier in op deze uitnodiging gezien ik een job in een dynamisch West-Vlaams bedrijf zoals Roularta zeker zag zitten. Ik kreeg een leuke salesjob aangeboden en 5 jaar later ben ik er nog steeds. Dankzij de samenwerking met Roularta tijdens mijn eindwerk heb ik dus vandaag de dag een boeiende en uitdagende job als Accountmanager.

Gert-Jan.jpg

Gert-Jan Loix

Accountmanager Sport

Je hebt er zelf geen idee van wat je allemaal  wachten staat als je bij een groot bedrijf als Roularta start. Hier organiseren ze introductiedagen, ideaal om je carrière goed in te zetten en de werking van het bedrijf, de verschillende diensten en  andere starters  te leren kennen. Roularta is ondanks zijn omvang een familiebedrijf gebleven. Alle neuzen staan in dezelfde richting. We werken allemaal aan hetzelfde doel.

sara.jpg

Sara Liesens

Sales Manager Limburg Zuid

Vijf jaar geleden ben ik begonnen als Accountmanager. Ondertussen ben ik ontpopt tot trotse coach van een team: ik werd vorig jaar Sales Manager. Ik werk met trots voor Roularta Media Group want wij zijn een team van professioneel opgeleide 360°-adviseurs die dagelijks met de mediacampagne van de lokale ondernemer in de weer zijn. Wij nemen alleen met het beste genoegen, we zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen en staan garant voor kwaliteit. Dankzij deze sterke garantie, verdienen we het vertrouwen van duizenden ondernemers over heel Vlaanderen. Dit maakt ons uniek in onze soort… Roularta Media Group investeert niet alleen in zijn werknemers, maar gelooft  in hen.

Kim1.jpg

Kim Ruythooren

Accountmanager Kanaal Z

Inmiddels ben ik hier al een paar weken aan de slag. Ik vind het zinnenprikkelend om in deze competente omgeving vol unieke en inspirerende mensen te vertoeven. Ik heb het gevoel dat hier kansen gegeven worden aan wie bereid is zichzelf voortdurend heruit te vinden en er keihard voor te werken en dat er ruimte is voor het proces van vallen en opstaan. Zoals Jos Grobben – Directeur Magazines – ons meegaf tijdens ons kennismakingsgesprek in BMC: “Hadden ze mij op mijn fouten afgerekend, ik was hier al lang niet meer”. Ik kijk er dan ook naar uit om de “best practices” te identificeren en toe te passen vanuit mijn rol hier bij Roularta. Van meet af aan is mij meegegeven dat hier wordt samengewerkt in een familiale, no nonsense-omgeving. Dat maakte mij persoonlijk des te enthousiaster om te tekenen en hier te starten. Intussen kan ik hier aan toevoegen dat het geen commerciële praatje bleek, maar de gehele waarheid

Majel_Slabbinck.jpg

Majel Slabbinck

Accountmanager Storesquare

Na een gemoedelijk sollicitatiegesprek en verschillende tests werd ik uitgenodigd voor een commercieel assessment. Daar kon ik me niks bij voorstellen. Al snel bleek ik daar het groentje van de hoop, maar ik liet me niet kennen. Toch ging ik buiten met het gevoel dat ik het beter had kunnen doen. Het was een belangrijke en leerrijke ervaring, waaruit ik de energie en de goesting om me te verbeteren haalde. Toen dan achteraf bleek dat ik het wél goed had gedaan, gaf me dat een nog grotere boost.

elien.jpg

Elien Haemers

Sales Manager RLM Midden West-Vlaanderen

Voor mij persoonlijk staan de voorbije Roularta-jaren volledig in teken van groei. Ik ben een paar jaar geleden gestart zonder directe ervaring in sales. Met een uitgebreide opleiding werd ik meteen ondergedompeld in een waar Roularta Sales-bad. Hierdoor kon ik vol zelfvertrouwen mijn eerste job als regionaal accountmanager aanvatten. Regionale marketing, sales en het opbouwen van duurzame relaties met de klanten stonden centraal. Na anderhalf jaar kreeg ik de kans  om ook van de nationale markt te proeven. België werd mijn nieuwe werk- en speelterrein, Zellik mijn nieuwe uitvalbasis. Ik ben iemand die geen uitdaging uit de weg gaat, dus vond ik het enorm sterk van Roularta dat ze mij die kans boden. Op de nationale markt kwam ik binnen bij de grote nationale en internationale merken zoals Unilever, Duvel, Overstock... In september mocht ik een nieuwe stap zetten, sindsdien krijg ik de kans om nieuwe skills te ontwikkelen. Ik ben namelijk gestart als kantoordirecteur van het team van Roularta Local Media Midden-West-Vlaanderen. Nog steeds gebeten door de sales-microbe, coach en leid ik momenteel een team van accountmanagers. Ook hier word ik niet zomaar koud in het water gegooid, maar word ik goed omringd en krijg ik een sterk onderbouwde opleiding. Ik doe mijn hoed af voor een bedrijf dat de durf heeft om in mensen te investeren zoals Roularta dat met mij gedaan heeft. Als jijzelf de wil hebt, dan heeft Roularta zeker de opportuniteiten en omkadering om je te laten groeien in je carrière.

Joachim.jpg

Joachim De Geyter

Account Manager

Sinds eind 2013 werk ik bij Roularta Media Groep. Na 2 jaar als Digital Accountmanager bij de nationale Regie ben ik een jaar geleden doorgegroeid naar de overkoepelende functie van cross-mediale Sector Accountmanager Automotive & Sports betting. Ik help autoklanten met het samenstellen van de ideale mediastrategie voor de lancering van hun nieuwe modellen. Hierbij bied ik een waaier aan media-oplossingen aan, gaande van onze magazines, digital, tv (= Kanaal Z) tot evenementen. Ik kan het alleen maar bevestigen, want ik heb het zelf meegemaakt: Roularta is een fijn, warm en familiaal bedrijf, waar je de mogelijkheid wordt geboden om door te groeien, verantwoordelijkheid te nemen en zelf creatieve ideeën te ontwikkelen.

LiesbethHaspeslagh.jpg

Liesbeth Haspeslagh

Productmanagement assistant

Mailings, folders en andere communicatie schrijven hoort bij mijn dagelijks takenpakket. Hierbij is een sterke copy van groot belang.

Mensen in beweging brengen met woorden, de tools en methodes kennen, hier wou ik me verder in ontwikkelen. Ik was dan ook enthousiast dat ik de opleiding ‘werve(le)nd schrijven’ mocht volgen. Een heel boeiende, concrete opleiding die ik de dag nadien onmiddellijk kon omzetten in de praktijk en kon toepassen in mijn werk!

MartineDeKoker.jpg

Martine De Koker

Redactiecoördinator Knack Weekend

Al meer dan 25 jaar draai ik mee in een bedrijf dat zich met recht en rede een leider mag noemen in het maken van nieuws- en lifestylemagazines. Ik zit in het kloppend hart van de onderneming en ben getuige vanop de eerste lijn. Elke dag zie ik journalisten naar nieuws jagen, contacten leggen, onderzoek uitvoeren, verhalen schrijven. Eindredacteurs die wroeten op teksten en wervende koppen verzinnen, vormgevers die van tekst en foto’s een sterk grafische concept maken dat elke dag online uit die PC/tablet/smartphone floept of wekelijks bij onze lezers in de bus valt. De maatschappelijke verantwoordelijkheid die we hebben om onze lezers op een kritische wijze te informeren, daarvan denk ik elke dag opnieuw: Yes, we can!

DeLeeuwY.jpg

Yana De Leeuw

Telemarketing

Ik werk graag op de dienst telesales. We zijn een hecht team met toffe mensen die voor elkaar klaarstaan. Roularta is een familiaal bedrijf waar je je direct thuis voelt. Het meest uitdagende aan de job is om mensen te overtuigen van onze producten. Als deze mensen dan met ons in zee gaan, is het super om het resultaat te zien. Om te zien dat deze mensen tevreden zijn met hun campagne, dat geeft voldoening en nieuwe energie. Als mama van drie kindjes is de combinatie tussen werk en gezin niet altijd evident maar met deze job ben ik er toch in geslaagd dit te doen lukken.