“Ik kreeg hier de afwisseling & uitdaging die ik misschien onbewust nodig had” - Luc Huysentruyt, Campagnemanager

Foto Luc Huysentruyt

Luc Huysentruyt, Campagnemanager

Hm, mooie quote dacht ik bij mezelf toen ik deze ergens in een iets andere verwoording tegenkwam. En

na nog wat reflectie dacht ik verder, verdikke, dit is eigenlijk ook wel een uitspraak die mij op het lijf

geschreven is.

 

Nu, mijn verhaal bij Roularta begint een goeie 15 jaar terug. Ik was aangenomen als hoofdmagazijnier bij de

verzendingsdienst. Het betrof dus vooral een administratieve en logistieke job. In die tijd was de

digitalisering nog helemaal niet doorgebroken in de media. We verstuurden wekelijks nog duizenden

geschenken voor de nieuwe abonnees van de RMG titels. We hadden ook nog Roularta Books, met

honderden titels en heel wat boeken op voorraad.

 

Maar geleidelijk aan kwam inderdaad die digitale revolutie. Hier spreek ik over de periode van 2007 - 2009. Reorganisaties

drongen zich op en gebeurden ook effectief. En plots, bam, ook bij onze dienst kwam er een reorganisatie, en krijg je de kans

aangeboden iets totaal anders te gaan doen.

 

In mijn geval was dat richting digitale wereld. In de beginjaren van Google adwords.

Het advertentieplatform van Google werd ook bij Roularta ingezet om de klanten de mogelijkheid

te bieden online te adverteren en hun potentiële klanten tot bij hen te brengen. Dit was voor mij ook

een totaal nieuwe wereld. Ik had wel van mijzelf uit interesse in al wat met internet, websites, enz…

te maken had, maar had helemaal geen kennis van het online adverteren.

 

Ik voelde me er goed en geleidelijk aan begon ik heel wat kennis te vergaren over het online marketing

adverteren. Ik bleek er echt op mijn plaats te zitten. Ik evolueerde mee met de digitale wereld. Leerde zowat

alles over Google adwords, Google analytics en kon zo bijdragen tot de groei van de firma op het vlak van

digitale strategie.

 

Na bijna 10 jaar nu toch ook al, kan ik eigenlijk wel zeggen dat dit voor mij de kans geweest is om mijn

professionele leven heel wat bij te brengen. En kan ik inderdaad wel besluiten dat ik deze kans, deze opportuniteit,

misschien wel onbewust nodig had. Nodig had om te ontdekken dat ik in de digitale wereld wel thuishoor